Back to top

Tavasszal WorldFood Expo Varsóban

A tavaszi WorldFood Poland széles teret biztosít a kelet-európai piacon működő több mint 6000 élelmiszer- és italgyártó számára. A varsói nemzetközi rendezvény összehozza a régió forgalmazóit, kiskereskedőit, gyártóit és üzletfeleit.

A három napos nemzetközi kiállítás alatt az iparág tagjai új üzleti kapcsolatokat létesíthetnek, valamint erősíthetik a meglévő piacaikat, növelhetik termékeik vagy szolgáltatásaik piaci keresletét, és nyomon követik a globális trendeket.

Emellett számos konferencia teremt lehetőséget arra, hogy  ismereteket szerezzenek a résztvevők szakterületük új irányvonalairól, a piacok alakulásáról, a technikai újdonságokról.

A kiállítók közé tartoznak a kész élelmiszer- és mezőgazdasági termékek, szeszes italok, egészséges  és bio élelmiszerek,  fűszerek és élelmiszer-adalékanyagok, élelmiszer-feldolgozó berendezések, valamint a technológiai megoldások és az ipari szolgáltatások nyújtói. A kiállításon nemcsak lengyel, hanem számos  nemzetközi kiállító is részt vesz.

A környező országok  termelői, szolgáltatói és kereskedői számára nem elhanyagolható szempont, hogy
 
Lengyelország lakossága meghaladja a 38 milliót, ezért ez az egyik legnagyobb kelet-európai piac.

Az ország bruttó hazai terméke 517,5 milliárd dollár, amely jelentős fogyasztói piacot biztosít a befektetők számára. A lengyel gazdaság 2022-re várhatóan csatlakozik a világ legnagyobb, G-20 listájához. Lengyelország az elmúlt két évtizedben közel megduplázta a GDP-jét.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Továbbra is slágernövény a csemegekukorica

A csemegekukorica évek óta tartó népszerűsége jól példázza, hogy mindig találhatunk olyan piaci rést, amit érdemes megcélozni. A kárpátaljai termelők szerint mostanság ez a növény adja a legnagyobb nyereséget.

Hogyan csökkenthető az anti­bio­tikum-rezisztencia?

A WHO határozottan javasolja a gyógyászatilag fontos antibiotikumok használatának csökkentését az élelmiszertermelésre tenyésztett állatok esetében, beleértve az ilyen antibiotikumoknak az állatok növekedésének gyorsítására és diagnózis nélküli betegségmegelőzésre való teljes tiltását.

A PENNY kész bővíteni a hazai beszállítói körét

A PENNY kiskereskedelmi áruházlánc nyitott arra, hogy 223 magyarországi üzletében növelje a hazai élelmiszerek arányát. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) a PENNY Market Kft. vezetőivel egyebek között erről is egyeztetett.

Magyar hagyma: a piaci részesedés növelése a cél

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara égisze alatt működő hagyma munkacsoport hiánypótló szerepet tölt be a termelés hatékonyabbá tételében és a piacszervezésben. A versenyképes termesztéshez technológiai fejlesztésekre, megfelelő fajtaválasztásra és a tárolókapacitások növelésére van szükség.

Nem lesz januárban AgrárgépShow

A napokban összeült a Mezőgazdasági Eszköz- és Gépforgalmazók Országos Szövetsége elnöksége. Több napirendi pont megbeszélése mellett a jövő évi budapesti AgrárgépShow kiállításról is döntöttek.

Új hobbikerti zöldségfajták

A Beekenkamp Plants Ornamentals bemutatta az Alfrescót, a hobbikerti zöldségek és fűszernövények új sorozatát. Az oltott és nem oltott zöldség- és fűszernövény-palántákat gondosan kiválasztott magokból nevelik, és a SKAL higiéniai szabályok szerint termesztik.

Génszerkesztés a hatékonyabb élelmiszertermelésért

Amerikai és brit kutatók a világon elsőként hoztak létre olyan génszerkesztett hím állatokat, amelyek spermájának felhasználásával a betegségeknek jobban ellenálló és magasabb húsminőséget biztosító állatok születhetnének, ami hatékonyabbá tehetné az élelmiszertermelést.

Stabilan emelkednek a fogyasztói árak is

Fennmaradt a mezőgazdasági termékek árának emelkedő trendje – derül ki a KSH első féléves adataiból. Az agrár-, az élelmiszeripari és a fogyasztói árak közül az utóbbiak emelkedtek a legnagyobb mértékben.

Az Agrárkamara elkészíti a tagdíjbevallást tagjai helyett

Október végéig kell befizetni a tagdíjat. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) csökkenti tagjai adminisztrációs terheit azzal, hogy idéntől elkészíti tagdíjbevallásukat, hasonlóan a NAV általi SZJA-bevallásokhoz.

Sokkal többet költöttünk alkoholra és kávéra a boltokban

Az egy évvel korábbinál majdnem százmilliárd forinttal költöttünk többet élelmiszerre és alkoholra kiskereskedelmi egységekben a kijárási korlátozással terhelt idei második negyedévben.