Back to top

A borturizmus jövője: digitalizáció és személyre szabott ajánlatok

Internetes konferenciát tartottak Fokvárosban, Innováció a borturizmusban a COVID-19 járvány összefüggésében címmel, amelyen Argentínából, Chiléből, Franciaországból, Olaszországból, Spanyolországból felszólaló előadók osztották meg tapasztalataikat arról, milyen hatást gyakorolt a koronavírus járvány a borturizmusra.

Az International Organisation of Vine and Wine  (OIV) és a  World Tourism Organisation (WTO) szervezésében néhány héttel ezelőtt tartott webinárium moderátora Mariëtte de Toit-Helmbold  rámutatott arra, hogy az idegenforgalom mindig is ellenálló volt, és ez az iparág keményebben dolgozik a fenntarthatóbb újjáépítésért, mint valaha.

Feltétlenül újra kell indítanunk az idegenforgalmat, és a helyi, fenntartható utazásra kell összpontosítanunk.

Balatonfüredi Borhetek
Fotó: turizmus.com
Kiemelten kell kezelni az egészséget és a biztonságot az emberek megnyugtatása érdekében, illetve az ágazatok és régiók közötti együttműködést, amelynek középpontjában a helyi piac és a helyi emberek állnak, akik a borturizmus legnagyobb célcsoportja. Emellett szükség van kreatív megközelítésre, digitális megoldásokra, szem előtt tartva, hogy a technológia olyan eszköz, amelyhez emberi történetre van szükség ahhoz, hogy valódi hatást érhessen el.

A borturizmus most nagymértékben függ a szabadtéri rendezvények szervezésétől és kezelésétől,

mutatott rá a francia Catherine Leparmentier Dayot, a Great Wine Capitals-tól. Franciaországban a 2020-as nyári szezonban radikális változás történt a turisták származását tekintve, az idén ugyanis a turisták 94% -a francia. Kiemelte, ezek változásokat követelnek a szervezésben: fontos a kis helyi tevékenységek előnyben részesítése a nagy infrastruktúrákkal szemben, inkább vidéki, mint városi, inkább szabadtéri, mint beltéri rendezvényekre kell koncentrálni. Pozitív, hogy a borturizmus az összes követelményt biztosítani tudja a turistáknak, amelyeket az egészségügyi járvány idején előírnak. Azonban, továbbra is komoly nehézségekkel kell szembenézni a nyári szezon után, amikor a turisták visszatérnek  a munkájukhoz, ami a látogatók számának csökkenéséhez vezet.

Megoldásként a bortermelőknek szem előtt kell tartaniuk, hogy az innováció a túlélési mechanizmus, amit  nekik is meg kell lépniük. A fő kérdés, továbbra is az, hogyan tehetnék kívánatosabbá a helyi bort és a borászatokat a helyi turisták számára? 

Ez nagy kihívás, amelyre Bordeaux példáját hozta, ahol a látogatók többsége eddig külföldi volt. A borászatok helyzetét nehezíti, hogy a pincészeteknek semmilyen tervük és eszközük nem volt a belföldi turisták elérésére. Remélik, hogy a nemzetközi utazás hamarosan újraindul, ugyanakkor be kell látni, hogy be kell vonzani és ott kell tartani a helyi turistákat is, ehhez pedig fejlődnie kell a marketingnek, a bor köré épített történeteknek és az összes általunk létrehozott eszköznek.

Chilében nemzeti programot hoztak létre, amelynek célja a borturizmus megerősítése,  a befogadástól az alkalmazkodásig, az újraaktiválásig, három szakaszban valósítják meg. Az első szakaszban az egészségügyre és a biztonságra helyezték a hangsúlyt. Ezután jött az adaptációs szakasz, amelynek során a vállalatok új eszközöket készítettek elő és választottak ki a célcsoportjuk  eléréséhez, például on-line felületeket hoztak létre, webes szemináriumokat tartottak, hangsúlyt fektettek az ismeretátadásra. Végül a kommunikációnak és a marketingnek jut a kulcsszerepe.

Spanyolországban fontosnak tartják a személyre szabottabb élmények kidolgozását, amely kiegészítő ajánlat lehet a választott úti célokhoz.

Egri Bikavér Ünnep
Fotó: bikaverunnep.hu

 

Olaszországban is így gondolják:

ismerjék meg az ügyfeleket, hogy személyre szabott élményt tudjanak nyújtani, fontos a megfelelő egyensúly megtalálása a technológia és az emberi kapcsolat között, mivel a digitális kapcsolatok továbbra is itt maradnak velünk.

Ezekkel a változásokkal együtt a helyi turizmus fejlesztése vált a helyreállítás kulcsává, amelynek a fenntarthatóság az egyik pillére, mondta Roberta Garibaldi, aki hangsúlyozta a potenciális látogatókkal kapcsolatos hatékony adatgyűjtés fontosságát. Ezeknek a felhasználóknak a nyomon követése nagyon fontos a kreatív és hatékony szolgáltatások megtervezéséhez, az egyedi, személyre szabott ajánlatok kidolgozásához. Ezek az eszközök kiváló segítséget nyújtanak a látogatókkal való interakció fenntartásában, de nem szabad elengedni a személyes kapcsolatokat, és a jó sztorikat sem.

Sandra Carvao, az WTO turisztikai piackutatási és versenyképességi vezetője összefoglalva azzal zárta a webináriumot, hogy

az egyik legfontosabb dolog az ügyfélszerzés és a leendő vendégek megismerése, olyan modellekre van szükség, amelyekben az állami és a magánszektor együttműködik az idegenforgalom fejlesztésében a helyi közösségekkel.

Felhívta a figyelmet a desztináció menedzsmentjének fokozására, a látogatók bevonására az „új valóságba” a folyamat minden lépésében a digitalizációra támaszkodva. Hangsúlyozta a környezetvédelem és a fenntarthatóság fontosságát, példaként említve az egészségügyi protokollok miatt jelenleg használt eldobható anyagok és eszközök számának növekedését, ezért át kell gondolni,  hogyan lehet minimalizálni ezen intézkedések környezeti hatásait.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Benyújtotta a Kormány az új bortörvényt az Országgyűlésnek

Az Agrárminisztérium a szőlő-bor ágazat átlátható szabályozási rendszerének kialakítása, a fenntartható működésének elősegítése, valamint fejlesztésének megalapozása érdekében kedd este benyújtotta a szőlészetről és borászatról szóló törvényjavaslatát.

A NAK javasolja a vendéglátóipari beszállítókra is kiterjeszteni a támogató intézkedéseket

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) javasolja a kormánynak, hogy a HORECA-szektort érintő gazdaságvédelmi intézkedéseket terjessze ki a HORECA-szektor és a közétkeztetés beszállítóira is. A kormány 484/2020. (XI. 10.) rendelete szerint a vendéglátóhelyek nem fogadhatnak vendégeket, csak elvitelre van lehetőségük kiszolgálni a vásárlókat, valamint a rendezvények tartása nem megengedett.

Újabb fontos lépés az állatok védelméért

Az állatvédelemért felelős miniszteri biztos országos szinten lépett fel a húsevő prémes állatok prémcélú hasznosításával kapcsolatban. Ovádi Péter a közösségi oldalán közzétett videóban elmondta, több megkeresés érkezett hozzá a húsevő prémes állatok prémcélú hasznosításával kapcsolatban, a jelzett problémákról haladéktalanul egyeztetett Nagy István agrárminiszterrel.

Somlói arany a Champagne és Pezsgő Világbajnokságon

Aranyérmet nyert az idei Champagne és Pezsgő Világbajnokságon (CSWWC) a Kreinbacher Birtok Brut Classic 2016 Magnum pezsgője, de a somlói borászat két ezüstöt is elhozott. A CSWWC nemcsak a legnagyobb, de a legszigorúbb nemzetközi verseny is, ahol kizárólag pezsgőket értékelnek.

Felkészül egy nyelvész és egy szakmabeli - generációváltás a borászatban

Szerencsésnek mondhatják magukat a szigetcsépi Gál Szőlőbirtok és Pincészetnél, hiszen a családból ketten is készen állnak arra, hogy tovább vigyék a szülők által felépített borászatot. A fiatalok, Gestas-Gál Zsuzsa és ifj. Gál Csaba pedig azért érzik magukat szerencsésnek, mert szüleikkel együtt, támogató, megértő környezetben készülhetnek fel a vállalkozás felelősségteljes vezetésére.

Árutőzsde: Ismét emelkedő jegyzések

A Budapesti Értéktőzsde árupiaci szekciójában a termények jegyzése továbbra is szünetel. A piaci szereplők a nemzetközi árutőzsdéken tájékozódhatnak a gabonafélék és az olajmagok különböző lejáratokra szóló jegyzéséről.

Egyedülálló, online adventi vásárral gazdagítja a magyar fogyasztók karácsonyi élményeit a #vegyélhazait

Miközben sorban érkeznek a hírek arról, hogy az idei adventi vásárok a járványveszély miatt országszerte elmaradnak, addig a Marquard Media új kezdeményezésével számos hazai kisvállalkozást támogatva ad újszerű választ erre a hiátusra a #vegyélhazait Adventi Vásárral az online térben.

Nyilatkozatban foglaltak állást az új közös agrárpolitikáról közép-kelet-európai agrárszervezetek

A visegrádi országok agrárkamarái – köztük a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara –, a Cseh Mezőgazdasági Szövetség, valamint a Román Szövetség a Mezőgazdaságért és az Együttműködésért közös nyilatkozatban fogalmazták meg az új Közös Agrárpolitikával kapcsolatos elvárásaikat, javaslataikat.

Nyár eleji szintjét sem érte el a GKI konjunktúraindexe

A GKI konjunktúraindexe novemberben nagyot esett, a nyár eleji szintje alá csökkent, ami az üzleti várakozások zuhanásának következménye - közölte a GKI Gazdaságkutató az MTI-vel.

Szalmán érlelt gyümölcsök - mediterrán különlegességek

A szalmabor itthon is ismert, főként olasz és spanyol borkülönlegesség, viszont a pár éve földrajzi eredetvédelmet nyert Melannurca Campana almáról kevesen hallhattak. Mindkét termék jellegzetessége, hogy a leszedett szőlőt, illetve almát szalmaágyon vagy más tiszta anyagon kiterítve tovább érlelik.