Back to top

Exportértékesítéshez kapott támogatást az Univer Product

Romániai exportértékesítését fejlesztő marketingkommunikációjához kapott kormányzati támogatást az Univer Product Zrt. A kecskeméti társaság ételízesítőit, sűrített paradicsomát és bébiételeit több mint 15 országba exportálja. Legnagyobb mennyiségben, az idei tervek szerint 3,2 milliárd forint értékben a romániai piacra.

Fotó: Univer Product Zrt.
A támogatásról szóló oklevelet Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter jelenlétében adták át Kecskeméten. Sikeresen pályázott a Külgazdasági és Külügyminisztérium Nemzeti Exportvédelmi Programjában az Univer Product Zrt. A 25 millió forintos támogatás segítségével a kecskeméti társaság a legnagyobb exportpiacán, Romániában tudja erősíteni a marketingkommunikációját a forgalomban meghatározó, karácsony előtti időszakban. Az elmúlt években az Univer Product folyamatosan növelte a bevételét a romániai piacon, ahol az egész országban jelen van az ételízesítőivel. A koronavírus-járvány itt is éreztette hatását, ezért különösen fontos, hogy a cég erőteljes marketinggel ellensúlyozni tudja ezt.

Az elnyert támogatásról szóló oklevelet Dr. Szabó Kristóf, a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség vezérigazgatója adta át Kecskeméten az Univer Product Zrt. vezérigazgatójának, Molitorisz Károlynak.

A kecskeméti városházán tartott ünnepségen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter elmondta, hogy a járvány hatására új világgazdasági korszakba lépünk, ami nemcsak kihívást, hanem lehetőséget is kínál a magyar gazdaság és a magyar vállalatok számára. A kormány az exporttámogatási programmal abban akar segíteni a hazai cégeknek, hogy ezeket a világgazdasági lehetőségeket ki tudják használni. Nagy versenyelőnyre tesznek szert azok a vállatok, amelyek ebben a helyzetben fejlesztenek, terjeszkednek a külpiacokon. Ennek támogatása a kormány számára egyedülálló lehetőség, amely busásan meg fog térülni a magyar gazdaság számára. Szijjártó Péter kecskeméti programja során megtekintette az Univer Product azon üzemét, melyben a vállalat többek között a Romániában értékesített majonéz, mustár és ketchup termékeit is gyártja.

Molitorisz Károly kijelentette, hogy az Univer Product évek óta tudatosan építi a külpiacait, aminek eredményeként 2019-ben már 6,9 milliárd forint exportárbevételt el, az idén pedig 7,6 milliárdot tervez.

Fotó: Univer Product Zrt.
Romániába exportál a legnagyobb értékben, de számottevőek a német, holland, szlovák és szerb eladásai is. Ezeknek a piacoknak a fejlesztésében kulcsfontosságú, hogy az Univer Product képes legyen a konkurensekkel szemben versenyképes marketingtevékenységre külföldön is. Ehhez ad segítséget a most elnyert támogatás az Univer számára legfontosabb exportpiacon az értékesítést döntően befolyásoló decemberi időszakban.

Az 1948-ban alapított, kecskeméti székhelyű, 100 százalékban magyar tulajdonban lévő Univer Product Zrt. Magyarország egyik meghatározó élelmiszeripari vállalata.

A cég a 2020-as évre tervezett mintegy 28,4 milliárd forintos árbevételét közel 690 dolgozót foglalkoztatva éri el.

Üzemeiben a hungarikum Piros Arany, Erős Pista és egyéb paprikaalapú ételízesítői mellett többek között sűrített paradicsomot, valamint a Magyarországon piacvezető Univer majonézt, mustárt, ketchupot és bébiételeket gyártja, amelyekből számos országba exportál.

Fotó: Univer Product Zrt.

Forrás: 
Univer Product Zrt. sajtóközlemény

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Pilisi lakomák

A Pilis lenyűgöző, fenséges, fejedelmi hely. Szinte hallani Mátyás király vezéreinek döngő lépteit, s ahogyan kupáikat a nehéz asztalra csapják. Régen királyi vadászterület volt, ám méltóságát máig megőrizte. A Római birodalom virágzásának idején a Duna mentén futó védvonalakat összekötő utak közül több a Pilis, Visegrádi-hegységen keresztül vezetett.

Egészséges talaj - Egyre inkább felértékelődik

A 21. század legjelentősebb megoldandó feladatai között első helyen az energia, a tiszta ivóvíz iránti igény kielégítése és az egészséges talaj megóvása áll.

Kína szigorítja az import vizsgálatát, torlódások várhatók a fontos kikötőkben

Mivel Kína a téli hónapokban tart a megnövekvő koronavírus-kockázattól, megszigorítja az importszállítmányok vizsgálatát. A szárazföldi Kínába szánt zöldség és gyümölcsszállítmányok egy részét emiatt Hongkongba irányíthatják át a kereskedők.

Túlzásba vitt a antibiotikumok - Milyen lesz a hús minősége a Brexit után?

A jelentések szerint az Amerikai Egyesült Államok és a Kanada állattartó telepein ötször annyi antibiotikum használnak, mint az Egyesült Királyságban. Európában pedig tovább szigorítják az antibiotikumok használatát. Felmerül a britekben a kérdés, hogy milyen minőségi előírások fogkan vonatkozni az import hústermékekre a Brexit után és vajon fel tudják-e venni a versenyt az olcsóbb hússal.

Online étterem a nagy ukrán éhínség ételeivel

Ételek krumplihéjból, nyírfakéregből, kukoricacsutkából, ezekkel a fogásokkal emlékeztek meg a nagy ukrán éhínség áldozatiról a napokban. Egy virtuális étteremben mutatták be azokat az ételeket, amelyek megmentették az emberek életét, a szervezők ezzel hívták fel a figyelmet a történelmi eseményre.

Könnyen hámlik a gyömbér héja

Tárolási problémák miatt a kínai gyömbér nem túl mutatós, mert foszlik a héja. Idén a friss gyömbért egy hónappal hamarabb kezdték el exportálni a kínai szállítók. Ez azonban kockázatos, mivel így a gyömbér könnyebben penészedhet.

Újabb üzletlánc kötelezte el magát a fenntartható csomagolások terén

A brit Aldi bejelentette következő nagy ívű tervét, miszerint 100%-ban újrahasznosított csomagolásban forgalmazza sajátmárkás reggeli pelyheit év végére.

Az advent főszereplői a bogyósok

Ünnepi marketingkampányt indított az olasz Sant' Orsola a bogyósok népszerűsítésére. Adventi kalendáriumként működnek a 125 grammos gyümölcscsomagok, december 24-ig más-más üzenettel. Miután valaki rákattintott az okostelefonjával a Sant' Orsola gyümölcsöt tartalmazó dobozain a QR-kódra, megkapja az aznapi üzenetet.

Hatéves csúcson a világpiaci élelmiszerárak novemberben

Hatodik hónapja tartó folyamatos emelkedés mellett novemberben hatéves csúcsra nőttek a világpiaci élelmiszerárak elsősorban a növényi olajok drágulására.

Ausztrália több mint 30 millió tonnára becsüli az idei búzatermést

Az ausztrál gazdálkodók, ha minden jól alakul, több mint 30 millió tonna búzát fognak betakarítani ebben a szezonban. Az elmúlt időszak kedvező időjárása, a sok eső miatt 10 százalékkal több termést jósolnak a szakemberek, mint szeptemberben.