Back to top

Öt országban hódít a legújabb nyári alma, a SweeTango

Tavaly vezették be az európai piacra a SweeTango® nevű almafajtát, amelyet klubfajtaként termesztenek spanyol, olasz, svájci, osztrák és német gazdák. Az idei teljes kereskedelmi évről szóló jelentés szerint a fogyasztók örömmel fogadták az új fajtát. A SweeTango® igazi nyári almaként kerül a boltokba.
Egy almában a nyár mottóval forgalmazzák, ez a mondat szerepel a csomagolásokon, grafikáján is a nyár színei uralkodnak.
Fotó: pixabay.com
Azt üzenik, hogy ez az egyedi megjelenésű, friss, szomjoltó, roppanós alma maga a nyáriasság: olyan lédús, mint a görögdinnye, zamata pedig ötvözi a pikáns ízt a méz édességével.

Augusztustól novemberig kínálják a szupermarketekben.

A 2020-as termés az ültetvények korától és elhelyezkedésük körülményeitől függően mindenütt nagyon jónak volt mondható. Spanyolországban például az első termést takarították be, ami nem volt sok, viszont a minősége nagyon biztató. Olaszországban három konzorcium termeszti, a Melinda, a VI.P. és a VOG, összesen 1200 tonnát takarítottak be belőle.

Kiváló ízű és zömmel a kívánatos 80-85 milliméteres átmérőjű almát sikerült termelniük az idén.

Svájcból is kiváló minőséget jelentettek, a termés 600 tonna volt. Ez a mennyiség messze elmaradt a kereskedelem igényétől, vagyis ez a kiváló nyári alma hamar megnyerte a fogyasztókat és sikerült jól pozícionálni a piacon. Németországban és Ausztriában is hasonlók a tapasztalatok, az első termések még nem elégítik ki az igényeket.

A SweeTango® az a lédús és zamatos alma, amire nyáron vágynak az emberek, derült ki a németországi kóstoltatások eredményeként. Az áruházi akciót sikerült még azelőtt megrendezni, hogy a koronavírus-járvány miatt újabb korlátozásokra került volna sor.

Úgy vélik, hogy a szuper prémium szegmensben induló fajtával komoly piaci sikert érhetnek el a termelők.

A fajtát kereskedelmi lapokban is reklámozták és létrehozták a saját közösségimédia-oldalait, melyeken keresztül több mint 2 millió ember értesült az újdonságról.

A fajta Honeycrisp és a Zestar amerikai fajták keresztezéséből született a Minnesota Egyetemen, David Bedford munkája eredményeként. Európában először Svájcban jelent meg 2015-ben, azóta az említett öt országban termesztik és forgalmazzák a 2018-ban létrehozott SweeTango® Europe Group keretében.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu/soluzionegroup.com

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A rostfogyasztás erősíti az immunrendszert

A járvány idején kiemelten fontos, hogy egészséges táplálkozással, megfelelő rostfogyasztással támogassuk immunrendszerünket - hívta fel a figyelmet Somogyi Kovács Anita dietetikus az M1 aktuális csatornán.

Folyamatos fejlődés a hagyományok megtartásával

A szabadszállási Róna Mezőgazdasági Szövetkezet egyedi az országban, hiszen már csak náluk működik háztáji rendszerű integráció. A 244 tagú szövetkezetben folyamatosan fejlesztenek pályázati támogatással és önerőből is, hogy alkalmazkodni tudjanak a piaci kihívásokhoz. Jelenleg hagymatároló építésére adtak be támogatási kérelmet a kertészeti korszerűsítési felhívás keretében.

Komoly korlátozást vezetett be Szerbia a borimportra

Szerbia új intézkedéseket jelentett be, melyeknek célja a külföldi borok kereskedelmének korlátozása. A szabályozással az importőrök által szállított borok mennyiségét kívánják szabályozni.

A chips kivételével szűkült a burgonyatermékek piaca

Amikor a burgonyapiac felkészült a 2020-as évre, még senki sem gondolta, hogy egy világjárvány, illetve az ahhoz kapcsolódó intézkedések teljesen átírják a kereskedelmi terveket. A Kertészet és Szőlészet 4. számában Szabó Kristóf részletezi ennek hatásait a német és lengyel feldolgozásra és felvillantja a brexit hatásait. Most az is kiderül, mi újság például a belga, holland és az amerikai piacon.

Mikrozöldek különleges csomagolásban

A dán Grow Up FARM cég teljesen új terméket dob piacra Eat-Grow-Repeat néven. A borsó-mikrozöld különlegessége valójában a csomagolás, amelynek alja csírázta­tótál­caként funkcionál, miután a zacskó felső részét eltávolították. Ha a tálcát világos helyre, például ablakpárkányra helyezik és locsolják, újranőnek a zsenge mikrozöldek.

Újratervezéssel növelték a bevételt

A nemzetközi gombaipar számára is kihívásokkal teli év volt 2020. A szigorúbb határellenőrzés megnehezítette az erdei gombák szállítását, a gasztronómiai fesztiválok és az adventi vásárok elmaradása pedig katasztrofálisan visszavetette a gomba iránti keresletet. Ennek ellenére a nemzetközi gombakereskedelemmel foglalkozó németországi vállalat, a Paris Direkt sikeres évet zárt.

Kutyajóléti válságtól tartanak a britek

A járványidőszakban, a négy fal közt elmélkedve rengetegen döntenek úgy az Egyesült Királyságban, hogy itt az ideje, hogy beszerezzenek maguknak egy négylábú társat. A lelkesedés azonban gyakran hamar elillan, így egyre másra kerülnek utcára a jobb sorsra érdemes kutyák. Mindez azonban csak a jéghegy csúcsa.

A németországi politikai erők kedvenc csatamezeje lett az agrárpolitika

Az agrárpolitika az egyik kedvenc csatamezeje a németországi választásokon ringbe szálló politikai erőknek, és az agrarheute.com portál véleménycikkének szerzője szerint ezzel a gazdák a legkevésbé sem járnak jól.

Már indul az idény

A kiskertekben még jó ideig a téli hideg az úr, a kertművelők számára viszont már megkezdődik a szezon. Az új esztendőben tiszta lappal és reményteljes várakozással foghatunk neki a termesztésnek. Sorra vesszük azokat a biokertben alkalmazható fogásokat, amelyekkel megalapozhatjuk az egész éves vegyszermentes házikerti termesztést.

Három hétig utazott a tengeren egy konténerbe zárt macska, úgy élte túl, hogy megdézsmálta a dobozokban lévő édességet

Három hétig, élelem és víz nélkül utazott a tengeren egy konténerbe zárt macska, a dobozokban lévő édesség és a kicsapódó pára mentette meg az életét.