Back to top

Vedd a hazait! Védd a hazait!

„Böjt vagy Bőség?” – ezzel a címmel rendezett február 10-én online sajtótájékoztatót az idén 15 éves Magyar Termék Nonprofit Kft., ahol Benedek Eszter ügyvezető ismertette a #veddahazait újratöltve! kampány célját, valamint a kezdeményezéshez csatlakozó vállalkozások vezetői is beszámoltak a koronavírus-járvány ideje alatt zajló hazai élelmiszer-fogyasztásról.
A kezdeményezés lényege a védjeggyel ellátott árúk népszerűsítése, a hazai előállítású termékek vásárlására való ösztönzés, az ezeket a termékeket előállító vállalkozások munkahelyteremtésének elősegítése, valamint a hazai gazdaság élénkítése.

Fotó: Benedek Eszter/Magyar Termék
A „Vedd a hazait! Védd a hazait!” kampány üzenetét tavaly márciusban indították útjára, ezzel is reagálva a Magyarországon abban az időben megjelenő Covid-19-vírusra. Először a Facebook felületén lehetett találkozni a #veddahazait hashtag védjeggyel, amit bármely magánszemély beállíthatott profilképére, ezzel virtuálisan is kifejezve, hogy egyetért a kezdeményezés célkitűzéseivel.

Eddig több ezer magánszemély mellett mintegy 180 vállalkozás (ennek a fele védjegyhasználó partner) csatlakozott a mozgalomhoz.

vállalkozásoknak elérhetővé tett üzenetet és grafikai elemeket a kereskedelmi láncok is szívesen használták termékújságjukban, üzleteikben, de még az online térben is.

A kampány idén sem áll meg, #veddahazait újratöltve! formában indul februári tévéreklám-kampányuk, amit közösségi promóciókkal sikerült megvalósítaniuk.

A reklámfilm-kampányhoz 27 vállalkozás csatalakozott, ebből jelenleg 9 vállalkozás vesz részt aktívan a közösségi promócióban.

Fotó: Fotó: Fekete István
Tavaly a kampánymédia összértéke elérte a 200 millió forintot, és ha a televíziós kampányt figyelmen kívül hagyjuk, akkor is 5,7 milliós fogyasztói elérést sikerült abszolválni.

Előző évben összesen 30 vállalkozás csatlakozott a Magyar Termék védjegyhasználói köréhez, ennek következtében az árbevétel 1300-ról 1529 milliárd forintra nőtt.

Az ügyvezető bízik a pozitív folytatásban, ugyanis (különösen a pandémia idején) évről évre egyre tudatosabban keresik a fogyasztók a hazai, biztonságos és minőségi termékeket, ezzel is segítve a magyar gazdaságot.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Tűzszünet vagy békekötés? Közös platformon a németországi áruházláncok és gazdák

Se szeri se száma nem volt mostanában Németországban az áruházláncok elleni gazdatüntetéseknek, mi is beszámoltunk néhány esetről, amikor éjszaka traktorokkal torlaszolták el a logisztikai központok bejáratát valamilyen aktuális sérelem miatt a környékbeli termelők. Ha minden jól megy, akkor ennek most vége szakadhat, és új fejezet nyílhat az agrárium, illetve a kereskedelmi láncok kapcsolatában.

Folytatódik a Nébih élelmiszerpazarlás elleni programja, a Maradék nélkül

2021. február 25-én, online zárókonferencián összegezte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Maradék nélkül programjának legfontosabb eredményeit.

Zöldség-gyümölcs: az egyformák közt is válogat a vásárló

A világon megtermelt élelmiszer egyharmada hulladékként végzi. Az élelmiszerpazarlás nem csupán társadalmi, hanem környezetvédelmi gond is: amikor élelmiszer kerül a hulladékba, akkor a megtermeléséhez, szállításához és csomagolásához felhasznált összes energia és víz is veszendőbe megy. A termelőknek, kereskedőknek egyaránt érdeke a pazarlás mérséklése, és ezért egyre többet tesznek.

Elrajtolt a „Magyarország étele 2021” szakácsverseny

Az Étrend Magyar Konyhafőnökök Egyesülete (ÉTREND) a Felcsúti Letenyey Lajos Gimnázium Szakgimnázium és Szakközépiskola együttműködésével és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakmai partnerségével immár negyedik alkalommal hirdeti meg a „Magyarország étele” elnevezésű, élőmunkás melegkonyhai szakácsversenyt.

A legújabb tárolási módszerek

A koronavírus-járvány miatt fölértékelődött az élelmiszerbiztonság, aminek egyik fontos tényezője a megfelelő tárolás. Számos módszert dolgoztak ki a gyümölcsök minél hosszabb eltartására, a szabályozott légterű hűtőtárolás az 1950-es évek óta bevált gyakorlat.

Még a hollandokat is megelőzik: a legjobb finn termelők 200 kilónál is több uborkát szednek

Meglepetéssel olvasták a finn kígyóuborka-termesztők, hogy a FAO statisztikája szerint a kígyóuborkát termesztő országok termésátlag szerinti rangsorát Hollandia vezeti négyzetméterenként 68,38 kilogrammal. Finnországban ugyanis nem ritka az éves 200 kilogrammos hozam, így 2019-ben 93,8 kilogramm volt az országos termésátlag, tavaly pedig valószínűleg meghaladta a 100 kilogrammot.

Tarolt a szalmonellás csirke Nagy-Britanniában

Több százan, köztük sok kisgyerek súlyosan megbetegedett, miután szalmonellával fertőzött lengyel import baromfihúst evett, és egy halálos áldozatot is követelt az olcsó panírozott csirke.

Műmajonézt gyártottak, nem lett rossz

A Wageningen Egyetem kutatócsoportja mikroorganizmusok segítségével készített majonézt. Bár a termékük állítólag finom lett, nem az áruházak polcaira szánják, sokkal inkább az élelmiszeripar érdeklődését szeretnék felkelteni az állati fehérjét helyettesítő megoldások iránt.

Étel-itallal monitoron át ismerkedni nem ideális, de jól sikerült

A többi év eleji nagy szakkiállításhoz hasonlóan online eseményként zajlott le a biovilág legnagyobb találkozója, a nürnbergi vásárközpont által szervezett Biofach is. Majdnem 14 ezren követték az igen színesre összeállított programok valamelyikét, és a szervezők is elégedettek, de azért mindenki várja már a jövő februári élő találkozást.

Késnek a banánszállítmányok

Az Atlanti-óceánon tomboló viharok, illetve a világjárvány miatti logisztikai fennakadások miatt akadozik a banánkereskedelem – számolt be róla a fruchthandel.de portál.